قانون اساسی ایران یكی از مترقی ترین قوانین موجود در دنیا است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا از بیروت، 'عدنان سید حسین' رییس دانشگاه ملی لبنان و وزیر مشاور سابق این كشور، این مطلب را طی سخنانی روز چهارشنبه در همایش 'تجدد و اصالت دینی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران' ایراد كرد. وی با اشاره به اینكه این دانشگاه نسبت به موضوعات مطرح در همایش اهتمام خاصی دارد، افزود در این همایش محورهای مهمی از جمله حقوق شهروندی، مسئولین و همكاری میان آنها، نظریه ولایت فقیه و همچنین پژوهشی تطبیقی میان قوانین مختلف مورد بررسی قرار می گیرند و بسیاری از این امور ضرورت های موجود در جهان عرب و اسلام هستند.

سید حسین با اشاره به اینكه یكی از ویژگی های برجسته قانون اساسی ایران نظارت دستگاه های مختلف بر فعالیت رییس جمهور است ادامه داد: 'برگزاری این همایش نشان می دهد كه اندیشه اسلامی در فضایی عقلانی سیر می كند و ما باید از خود بپرسیم كه آیا این مسیر را ادامه خواهیم داد یا از ادامه راه در مسیر عقلانیت انصراف می دهیم؟ این چالش در برابر همه كشورهای اسلامی از جمله لبنان وجود دارد.'

این چهره علمی لبنان تاكید كرد: 'امروزه نظریه ولایت فقه به عنوان یك اصل مهم این قابلیت را دارد كه در چارچوب فلسفه دموكراسی و شورا در اسلام مورد بررسی قرار گیرد.'

همایش منطقه ای ' تجدد و اصالت دینی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ' صبح روز چهارشنبه در محل هتل گولدن تولیپ بیروت آغاز به كار كرد.

در افتتاحیه این مراسم كه با حضور اساتید و برخی چهره های علمی كشورهای تونس ، مصر ، اردن ، عراق ، لبنان و ایران( از جمله آیت الله كعبی عضو شورای نگهبان) برگزار شد، حجت الاسلام 'محمد حسین رییس زاده' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در بیروت، 'عدنان سید حسین' وزیر سابق دولت و رییس فعلی دانشگاه ملی لبنان و 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به ایراد سخن پرداختند.

این همایش در پنج جلسه تخصصی مختلف با عناوینی مجزا به كار خود ادامه خواهد داد كه در جلسه اول حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در جلسه دوم ساختار دولت در این قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جلسه سوم این همایش به مبادئ قانون اساسی اختصاص خواهد داشت و در دو جلسه پایانی نظریه ولایت فقیه و پژوهش تطبیقی میان قانون اساسی ایران و دیگر قوانین مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

خاور**1030**1423





:: برچسب‌ها: جزیره , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: